Course teacher(s)
Alain DELCHAMBRE (Coordinator)ECTS credits
5
Language(s) of instruction
english
Course content
1. Functional analysis, requirement list
2. Conceptual design
3. Embodiment design
4. Detail design
More details on http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-84628-319-2#section=339727&page=1
Objectives (and/or specific learning outcomes)
Learn the product design methodology proposed by Pahl and Beitz (Engineering Design)
1. Functional analysis, requirement list
2. Conceptual design
3. Embodiment design
4. Detail design
Teaching methods and learning activities
2 credits of ex-cathedra seminars
2 credits of practical training (design methodology applied to a case study)
1 credit individual work (readings, practice)
Contribution to the teaching profile
This teaching unit contributes to the following competences:
-
Traduire les contraintes du vivant dans le langage de l’ingénieur, anticiper l’impact d’un développement sur le vivant (choix des matériaux, des procédés, etc.)
-
Gérer le développement complet d’un projet biomédical intégrant l’ensemble des contraintes, depuis le design original jusqu’au produit
-
Intégrer les aspects normatifs (certifications), éthiques et légaux liés aux dispositifs et pratiques biomédicaux, analyser les aspects liés à la sécurité (dont la radioprotection) et mettre en place les processus de qualité
-
Communiquer en anglais dans le domaine de l’ingénierie
References, bibliography, and recommended reading
Pahl and Beitz, Engineering Design, Springer
Other information
Contacts
Course: adelch@ulb.ac.be
Exercices: mpetre@ulb.ac.be
Evaluation
Method(s) of evaluation
- Other
Other
Project report and oral presentation
Language(s) of evaluation
- english